Wednesday, March 25, 2009

Hari ini dah sebulan arwah ayah meninggalkan kami...
Perjalanan pergi balik usm begitu lama dan sunyi...
Ntah kenapa aku masih meratapi pemergian ayah..mungkin kerana aku tiada disisinya di saat-saat akhir hayatnya..kesalku tidak tertanggung..kesal kerana tidak menurut kata hati menziarahi arwah pada pagi sebelum arwah menghembuskan nafas terakhirnya...berlawan dengan kehendak hati untuk membuat assignment yg juga last minute ketika itu...Ya Allah...kutahu masa tidak mungkin diulang lagi..kesal yang berpanjangan...rindu buat ayah tidak terubat lagi..

Ketika balik kampung jumaat lalu, aku sempat menziarahi pusara ayah.. membacakan surah yaasin di sisi pusara bersama ahli keluarga yang lain..Balik ke rumahku, kubawa bersama kemeja yang arwah pakai buat kali terakhirnya.. walau kupeluk cium baju itu, tak mungkin ayah dapat kembali...Rindunya pd ayah.......

Butang-butang pada kemeja itu semuanya tiada..dah menjadi prosedur emergency room utk menanggalkan dgn segera pakaian pesakit..demi menyelamatkan nyawa..tapi Allah lebih sayangkan ayah... semoga roh ayah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..amin.

1 comment:

  1. K Ma, sedih pulak baca entry ni...byakkan baca Quran utk dia...itu sahaja yang dapat membantu dia.

    Lama tak nampak...mesti sibuk ye!

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin